Συνέντευξη με τον συγγραφέα Δεληγιάννη Παναγιώτη.

 10448401_10201349310974838_8938736635380092846_o

  • Κατ’ αρχήν θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε που μας κάνετε την τιμή να μιλήσετε στο blog μας .

Είναι τιμή μου που αποφασίσατε να εγκαινιάσετε το blog σας καλώντας εμένα να δώσω την πρώτη συνέντευξη. Σας ευχαριστώ πολύ.

  • Η πρώτη ερώτηση που θα θέλαμε να σας θέσουμε είναι:  Τι ήταν αυτό που σας παρακίνησε να ασχοληθείτε με την συγγραφή βιβλίων;

Ξεκίνησα να γράφω από μικρός, γιατί ήταν ένας από τους ανακουφιστικότερους τρόπους εξωτερίκευσης των εσωτερικών μου ανησυχιών. Με την εξωτερίκευση έρχεται και η εσωτερική γαλήνη. Με την πάροδο του χρόνου άρχισα να κινούμαι σε πιο συγκεκριμένα μονοπάτια και έτσι άρχισα να γράφω βιβλία.

  • Είχατε ποτέ πρότυπο κάποιον άλλο συγγραφέα; Υπάρχει κάποιος που σας επηρέασε στο ύφος και συγγραφικό στυλ που ακολουθείτε;

Λατρεύω τον Γκράχαμ Μάστερτον και έχω επηρεαστεί πολύ από το σύνολο του έργου του. Ίσως να είναι και ένας από τους λόγους που μου έδωσε την τελική ώθηση να δοκιμάσω την τύχη μου στην συγγραφή πιο ώριμων ιστοριών από αυτές που συνήθιζα να σκαρώνω.

  • Εκτός από την συγγραφή υπάρχει κάτι άλλο με το οποίο ασχολείστε;

Ασχολούμαι με πολλά πράγματα. Θα σας πω τα χόμπι που έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
Συλλέγω βιβλία και κόμιξ, παλιές παιχνιδομηχανές και επιτραπέζια παιχνίδια, διαβάζω, ζωγραφίζω, ταξιδεύω (όσο μπορώ), παίζω adventure παιχνίδια της δεκαετίας του 90, αθλούμαι και χάνομαι αρκετά συχνά στα ατέλειωτα δάση των βασιλικών κτημάτων από όπου και αντλώ την έμπνευσή μου.

  • Θα γράφατε ποτέ κάποιο άλλο λογοτεχνικό είδος; Ποιο θα ήταν αυτό;

Το τρίτο μου βιβλίο είναι κωμικό-τρόμου. Μέχρι εκεί. Μου αρέσει ο τρόμος, η φαντασία και τα παιδικά βιβλία. Δεν θα έγραφα ένα άλλο είδος που δεν με εκφράζει γιατί θα ήμουν έξω από τα νερά μου και τελικά θα το παρατούσα (αν το είχα αρχίσει).

  • Τελικά υπάρχει χώρος για το ελληνικό fantasy; Πολλοί λένε ότι είναι ένα μεγάλο ρίσκο για έναν συγγραφέα. Ποια είναι η γνώμη σας;

Φυσικά και υπάρχει χώρος.  Και μια τεράστια κληρονομιά στο πλευρό μας, η μυθολογία και η τεράστια ιστορία μας. Για τους εμπορικούς συγγραφείς ίσως να είναι ένα μεγάλο ρίσκο να καταπιαστούν με αυτά τα θέματα. Με εμάς που γράφουμε για το γούστο μας και το απολαμβάνουμε (σε αντίθεση με τα ονόματα που γράφουν μόνο για να πουλάνε) δεν υπάρχει κανένα ρίσκο. Μόνο απόλαυση και ηθική ικανοποίηση.

  • Μιλήστε μας, πως συλλάβατε την κεντρική ιδέα του έργου; Υπήρξαν κάποιες επιρροές;

Την κεντρική ιδέα του Στόχου την συνέλαβα τις ατέλειωτες ώρες των χειμερινών  περιπάτων μου στα σκοτεινά δάση των βασιλικών κτημάτων (48000 στρέμματα). Η πλούσια νεότερη αλλά και αρχαία ιστορία της περιοχής, αλλά και το γεγονός ότι ο τύμβος του Σοφοκλή βρίσκεται πολύ κοντά στο σπίτι μου, μου έδωσαν το έναυσμα να γράψω και εγώ μια ιστορία τρόμου χρησιμοποιώντας όλα τα στοιχεία γύρω μου, συνδυασμένα με αυτά που κρύβω μέσα μου.
Υπάρχει σκανδιναβική σχολή πάνω σε αυτό το είδος, που στηρίζεται ως επί το πλείστον στον βαρύ χειμώνα, στις ατέλειωτες βόρειες νύχτες και στον ψυχισμό του ατόμου που επηρεάζεται από όλο αυτό το σκηνικό. Γιατί να μην δημιουργούσαμε και εμείς μια ελληνική σχολή, που θα είχε να πει το κάτι παραπάνω;

12339391_1694392684117852_4718390382220829903_o

  • Από την απλή ιδέα, στην έρευνα και από την έρευνα, στο χαρτί. Πόσο καιρό σας πήρε να ολοκληρώσετε το έργο σας; Συναντήσατε δυσκολίες στην υλοποίηση του όλου εγχειρήματος;

Η απλή ιδέα που είχα συλλάβει και αναπτύξει μέχρι ένα σημείο πριν από 15 περίπου χρόνια, είχε θαφτεί σε ένα σκονισμένο συρτάρι, αναζητώντας μια ευκαιρία για να επανέλθει στο προσκήνιο.
Το 2013 έμεινα για πρώτη φορά άνεργος (και είχα πολύ ελεύθερο χρόνο στην διάθεσή μου) και όπως ψαχούλευα τυχαία μια μέρα (μπορεί να ήταν και νύχτα), έπεσε στα χέρια μου ένα χειρόγραφο που είχε επιζήσει τρεις ολόκληρες μετακομίσεις χωρίς να πεταχτεί (όπως σας είπα παραπάνω συλλέγω αντικείμενα και δύσκολα πετάω πράγματα. Αν ήμουν διαφορετικός χαρακτήρας δεν θα υπήρχε ο Στόχος, θα είχε ξεχαστεί για πάντα).

Η ανάλυση της υπόθεσης, το σενάριο και η έρευνα, μας (με την καταλυτική σύμπραξη και στήριξη της συζύγου μου Άννας) πήραν συνολικά πάνω από μισό χρόνο για να ολοκληρωθούν. Άλλο τόσο περίπου μου πήρε και η συγγραφή.
Δεν συνάντησα καμία δυσκολία κατά την υλοποίηση του Στόχου. Είχε έρθει το πλήρωμα του χρόνου και σαν καπετάνιος αυτού του πληρώματος έκανα αυτό που έπρεπε να είχα κάνει τόσα χρόνια πριν.

  • Ο κεντρικός ήρωας του βιβλίου είναι γέννημα καθαρής φαντασίας ή χρησιμοποιήσατε  στοιχεία ανθρώπων του περίγυρους σας, ή ακόμα και της δική σας προσωπικότητας;

Ο ήρωας του βιβλίου μου είναι γέννημα της νοσηρής μου φαντασίας. Η ζωή του είναι μια φαινομενικά ιδανική ζωή γεμάτη ταξίδια και συναρπαστικές μικροπεριπέτειες. Η σύλληψη του χαρακτήρα έγινε τότε που έγινε και η σύλληψη της κεντρικής ιδέας του Στόχου. Περπατούσα μέσα στο δάσος και ζούσα νοερά τις περιπέτειές του και τους φόβους του. Οπότε θα μπορούσαμε να πούμε πως ο Βίτο είναι μια άλλη εκδοχή του εαυτού μου.

  • Θρίλερ τρόμου με άρωμα Ελλάδα, περιηγήσεις στην Αθήνα με όμορφες περιγραφές και… ιστορία. Σπάνια βλέπουμε Έλληνες συγγραφείς τρόμου, να επιχειρούν κάτι τέτοιο. Συνήθως δημιουργούν το σκηνικό τους στο εξωτερικό, από τον φόβο της αποτυχίας. Πως καταφέρατε να παντρέψετε στοιχεία που κάποιοι ίσως τα θεωρούσαν τόσο ανόμοια μεταξύ τους;

Από την αρχή πίστευα στο πόνημα που τελικά ονομάστηκε Στόχος. Η ιδέα της αποτυχίας δεν υπήρχε, γιατί η απόφαση να προσεγγίσω εκδότες πάρθηκε αφού τελείωσα την συγγραφή του πρώτου μέρους και ένιωσα ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα (να είναι καλά η Άννα και η καλή μου φίλη Σοφία που με έπεισαν να πάρω τελικά την απόφαση, φουσκώνοντάς μου τα μυαλά)..
Πολλοί συγγραφείς γράφουν για μέρη τα οποία δεν έχουν επισκεφτεί αλλά είναι δημοφιλή και ταιριάζουν σε ένα «σκηνικό τρόμου». Η έρευνα που κάνουν από το ίντερνετ (και από όπου αλλού την κάνουν), δεν τους βοηθάει ιδιαίτερα, με αποτέλεσμα όλο το βιβλίο να στηρίζεται σε μια γενικολογία που καταρρέει από την πληθώρα των κλισέ που βρίσκονται μέσα σε αυτό, χωρίς να εμβαθύνει. Η γνώμη μου είναι πως αν θες να γράψεις για έναν κόσμο που δεν γνωρίζεις ζήσε έστω και για λίγο σε αυτόν ως ντόπιος.

Πάντρεψα τα στοιχεία της ιστορίας με αυτά που έκρυβα μέσα μου με τέτοιον τρόπο ώστε δεν ξέρεις που σταματά η αλήθεια και που ξεκινά ο μύθος. Πιστεύω πως η συνταγή πέτυχε γιατί σε κανένα σημείο δεν λογόκρινα τον εαυτό μου και έγραψα αυτό που πραγματικά ήθελα χωρίς να ενδιαφέρομαι για τις αρνητικές αντιδράσεις.

  • Η σειρά από πόσα βιβλία θα αποτελείτε;

Από δύο βιβλία. Υπάρχει και σκέψη για άλλα δύο, αλλά είναι ακόμα νωρίς.

  • Μάθαμε με μεγάλη μας χαρά ότι η κυκλοφορία του δεύτερου μέρους δεν αργεί. Ανυπομονούμε. Θα θέλατε να μας δώσετε ένα μικρό στοιχείο για το βιβλίο που έρχεται;

Σας ευχαριστώ. Το δεύτερο μέρος είναι κοντά. Το μόνο που έχω να πω είναι πως η υπόθεση ξεφεύγει εντελώς και θα σας ενθουσιάσει.

13903196_1780267732197013_6357155688976863501_n

  • Πως είναι να είστε συγγραφέας σε μια τόσο δύσκολη εποχή οικονομικά και κοινωνικά; Ποιες δυσκολίες έχετε συναντήσει στο χώρο;

Δεν είναι δύσκολο να είσαι ερασιτέχνης συγγραφέας, απλά να έχεις το μεράκι. Άλλοι έχουν χόμπι να ακούν μουσική, άλλοι να ζωγραφίζουν, άλλοι να γράφουν. Γράφω όταν έχω χρόνο και φυσικά δεν ζω για κανένα λόγο από αυτό.
Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας νέος συγγραφέας, είναι κατά κύριο λόγο οι κλίκες (και για να το πούμε απλά. Σε γουστάρουν; Έχει καλώς. Δεν σε γουστάρουν; Ετοιμάσου για πόλεμο) και η ανωνυμία μέσα σε έναν τεράστιο ωκεανό ομότεχνων.

  • Εσείς βάζετε στόχους; Πόσα θα ήσασταν διατεθειμένος να χάσετε για να τους πετύχετε;  Ο επόμενος σας στόχος ποιος είναι;

Οι Στόχοι μου σε αυτή τη ζωή είναι να ταξιδέψω όσο πιο πολύ μπορώ, να διαβάσω όσο πιο πολύ μπορώ, να περνάω όμορφα με την οικογένειά μου και να γράφω όσο έχω έμπνευση. Απλά πράγματα. Δεν θα έκανα τα πάντα για να φτάσω σε έναν Στόχο που έχω βάλει. Έχω ηθικές αρχές που με συγκρατούν. Άλλωστε αν κερδίσεις κάτι με μη θεμιτό τρόπο, δεν το ευχαριστιέσαι κιόλας (τουλάχιστον αυτό ισχύει για εμένα).

Σας ευχαριστούμε θερμά για την τιμή που μας κάνετε και για την συνέντευξη που τόσο πρόθυμα μας παραχωρήσατε.

Εγώ σας ευχαριστώ και σας εύχομαι καλή αρχή στην προσπάθειά σας. Κουράγιο και δύναμη!!

Nikoleta

Αγαπάω τα βιβλία και την ιστορία, να ασχολούμαι με βιογραφίες ανθρώπων που έζησαν κάποτε και να ξεθάβω τα πιο κρυφά τους μυστικά. Μα πιο πολύ απο όλα έχω πάθος με την λογοτεχνία. Μπορώ να περάσω ατελείωτες ώρες παρέα με ένα καλό βιβλίο σε σημείο που να ξεχάσω να φάω και να κοιμηθώ, και φυσικά μου αρέσει να μιλάω για όλα αυτά. Οπότε... ναι, έχω σκοπό να ζαλίσω πολύ κόσμο... Σχολιάζω βιβλια στο goodreds, εδώ θα βρείτε το προφίλ μου https://www.goodreads.com/user/show/13362307-nikoleta. Μπορείτε να διαβάσετε κείμενα μου και στην στήλη βιβλίου της ιστοσελίδας MAXMAG.

Leave a Reply

