Η λογοτεχνία στην μεγάλη οθόνη (γ’ μέρος)

Είμαστε πάλι εδώ και συνεχίζουμε ακάθεκτοι να γράφουμε για τα αγαπημένα και μη βιβλία που γυρίστηκαν σε ταινίες για το Χόλιγουντ. Άλλες φορές τραγικές και άλλες φορές καλύτερες κι απο τα ίδια τα βιβλία. Ας δούμε λίγες ακόμα:

  Το λάθος αστέρι – Τζον Γκριν

Δύο ασυνήθιστοι έφηβοι, η Χέιζελ και ο Γκας, έχουν ιδιαίτερο τρόπο να βλέπουν τη ζωή. Ευφυείς, αντισυμβατικοί, γνωρίστηκαν κι ερωτεύτηκαν σε μια ομάδα υποστήριξης καρκινοπαθών. Στο ίδιο γκρουπ βρίσκεται ο Αϊζακ, που έχει χάσει ήδη το μάτι του από καρκίνο.%cf%84%ce%bf-%ce%bb Κολλητός του Αϊζακ είναι ο Γκας, ένας πρώην μπασκετμπολίστας που έχει χάσει από ασθένεια το δεξί του πόδι. Χέιζελ και Γκας θα γνωριστούν υπό αυτές τις αντίξοες συνθήκες και θα αναπτύξουν μια αγάπη, με μόνο αντίπαλο το σώμα τους και σύμμαχο μια αγάπη, σαρωτική και ανεξέλεγκτη, που θα τους οδηγήσει αναπόφευκτα σε ένα αξέχαστο ταξίδι ζωής. Η ταινία, η οποία είναι βασισμένη στο ομώνυμο μπεστ σέλερ του Τζον Γκριν, εξερευνά την αστεία, συγκινητική και ταυτόχρονα τραγική κατάσταση του να ζεις και να είσαι ερωτευμένος.


 Πριν έρθεις εσύ – Τζότζο Μόις

Μια νεαρή κοπέλα, η Λου, αναλαμβάνει τη φροντίδα του Γουίλ Τρέινορ, ενός πλούσιου νεαρού τραπεζίτη, ο οποίος πριν από δύο χρόνια καθηλώθηκε σε αναπηρικό καροτσάκι. Έχοντας χάσει την περιπετειώδη διάθεσή του, ο Γουίλ έχει καταθέσει τα όπλα, μέχρι τη στιγμή που η Λου εισβάλλει στη ζωή του για να του υπενθυμίσει ότι η ζωή είναι κάτι που αξίζει να παλεύεις. slshswjziv57a0a8f7a09fbΗ ρομαντική ιστορία μεταφέρθηκε στην οθόνη από τη σκηνοθέτιδα Θία Σάροκ και είναι βασισμένη στο επιτυχημένο ομότιτλο μυθιστόρημα της Τζότζο Μόις, το οποίο κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις Εκδόσεις Ψυχογιός. Το ταξίδι της προσωπικής αλλαγής των χαρακτήρων αποτυπώνεται πλήρως από τους πρωταγωνιστές: Το ρόλο της Λου Κλαρκ ενσαρκώνει μοναδικά η Εµίλια Κλαρκ, η πρωταγωνίστρια του «Game of Thrones», ενώ ο Σαµ Κλάφλι που τον γνωρίσαμε μέσα από τις ταινίες «The Hunger Games» έχασε κιλά και έμαθε να κουνά το σώμα του από λαιμό και πάνω για να υποδυθεί τον ρόλο του Γουίλ Τρέινορ.


Χαρταετοί πάνω απο την πόλη – Καλέντ χοσεϊνί

Βασισμένη στο μυθιστόρημα του Αμερικανο-αφγανού Καλέντ Χοσεϊνί που έχει πουλήσει εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως, η ταινία του Μαρκ Φόστερ πραγματεύεται τη φιλία στη μετεξέλιξή της στο χρόνο. Πρόκειται για την ιστορία ενός Αφγανού που κατέφυγε στις ΗΠΑ με τον πατέρα του μετά την εισβολή των Ρώσων στο Αφγανιστάν.backdrop1059 Τώρα, ο Αμίρ καλείται να επιστρέψει στην Καμπούλ, την περίοδο της κυριαρχίας των Ταλιμπάν, προκειμένου να απελευθερώσει το γιο του παιδικού του φίλου, Χασάν, από την ομηρία. Τα πολύ δυνατά σημεία είναι η αρχή και το τέλος, τα απλά κι ωραία, η συμβολική και κινηματογραφική απεικόνιση μιας παιδικής φιλίας, η πτήση του χαρταετού, με την τέχνη, την ορμή, και τον αγορίστικο ανταγωνισμό για την πρωτιά και τον έπαινο. Η μουσική του Αλμπέρτο Ιγλέσιας είναι μαγική.


Η σειρά ταινίων Λυκόφως – Στέφανι Μέγιερ

Το Λυκόφως και οι συνέχειές του αποτελούν πλέον ένα μεγάλο κινηματογραφικό κεφάλαιο της κουλτούρας της σημερινής νέας γενιάς. Πρόκειται για την ρομαντική θεραπεία του γυναικείου πλυθησμού των ηλικιών 14-19 και ειναι πραγματικά πολύ σπουδαίο κατόρθωμα για την Meyer που κατάφερε να γραψει κάτι που εδραιώθηκε σε ένα τόσο δύσκολο αναγνωστικό κοινό. 6d526ff67b9f9563ed063bd9ae9a8db2Και το λέω διότι, αν και τα βιβλία δεν ειναι αριστουργήματα, ειναι κατι παραπάνω απο αποδεκτά. Οι γραμμές της Meyer ειναι, στην πλειοψηφεία τους απολαυστικές και βελτιόνωνται όσο το έπος πλησιάζει στο φινάλε του. Και φυσικά, επειδή το κοινό του σινεμά είναι μεγαλύτερο από οποιουδήποτε βιβλίου (ακόμη και αγόρια πανε στις ταινίες αυτές, μετά απο ζουζουνιές και παρακάλια), η μεταφορά των βιβλίων στο πανί ήταν απαραίτητη και προκαθορισμένη από τον πρώτο κιόλας μήνα που το Λυκόφως άγγιξε το Top 10 στα Μπεστσέλλερ. Το έπος του λυκόφωτος ήταν χρυσωρυχείο από την πρώτη στιγμή της ύπαρξής του και η μεταφορά του στην μεγαλη οθόνη ακολουθει την πορεία των μυθιστορημάτων: Από το χειρότερο προς το καλύτερο.


Το πράσινο μίλι – Στέφεν Κινγκ

Ο Paul Edgecomb (Τομ Χανκς)  δουλεύει ως δεσμοφύλακας στην πτέρυγα των μελλοθανάτων, στο Πράσινο Μίλι. O John Coffey (Μάικλ Ντάνκαν) είναι ο νέος τρόφιμος που έρχεται στο Πράσινο Μίλι για να περιμένει την εκτέλεσή του. Με την πρώτη ματιά φαίνεται να είναι ένας γιγαντιαίος, απειλητικός τύπος. Η κατηγορία που τον βαραίνει και θα τον οδηγήσει στην ηλεκτρική καρέκλα, είναι η δολοφονία δυο μικρών κοριτσιών. the-green-mileΠώς γίνεται όμως ένας τέτοιος άνθρωπος να φοβάται το σκοτάδι; Και τι εννοεί όταν λέει στον Paul «προσπάθησα να το πάρω πίσω αφεντικό, αλλά ήταν πολύ αργά»; Ο Φρανκ Νταραμποντ σκηνοθετεί με μαεστρία και υπογράφει το σενάριο που βασίζεται στο βιβλίο Πράσινο Μίλι του Στέφεν Κινγκ. Οι ηθοποιοί είναι διαλεγμένοι ένας-ένας, κι όμως ο Ντάραμποντ με το σπάνιο ταλέντο του καταφέρνει να τους βάλει όλους να ξεπεράσουν τα όριά τους και να δώσουν την καλύτερη ερμηνεία της καριέρας τους.


  Αστερόσκονη – Νιλ Γκέιμαν

Σε ένα ήρεμο χωριό της Αγγλίας, ο νεαρός Τρίσταν, προσπαθώντας να κερδίσει την καρδιά της πανέμορφης Βικτώρια, ξεκινά ένα ταξίδι πέρα από τα τείχη του χωριού του προκειμένου να βρει και να της φέρει ένα πεφταστέρι. Αναζητώντας όμως το πεφταστέρι, ο Τρίσταν γνωρίζει τον έρωτα και την αληθινή αγάπη στο πρόσωπο του ίδιου του διάττοντος αστέρα, που έχει την όψη μιας πανέμορφης γυναίκας! star-dustΗ επιστροφή όμως των δύο νέων στο χωριό δεν θα είναι καθόλου εύκολη, καθώς την καρδιά του αστεριού τη διεκδικούν πολλοί. Έτσι, μεταξύ άλλων, καταδιώκονται από μάγισσες και απάγονται από πειρατές σε μια προσπάθεια να μείνουν ζωντανοί. Ο ορμητικός νέος, η όμορφη νέα που στην ουσία είναι ένα μεταμορφωμένο πεφταστέρι, οι μπούφοι κακοί, η Μισέλ Φάιφερ που είναι κολλημένη με τη νεότητα, ο Πίτερ Ο’ Τουλ βασιλιάς και ο Ντε Νίρο καπετάνιος του διαστήματος. Μια πιστή κινηματογραφική μεταφορά ενός εκπληκτικού βιβλίου, που συλλαμβάνει το πνεύμα, το κέφι, την αγάπη για δράση, και το εκκεντρικό χιούμορ του “ροκ σταρ” συγγραφέα Νιλ Γκέιμαν, και συνδυάζει πολλαπλά είδη και χρώματα, δημιουργώντας μια φανταστική εμπειρία.


Η σειρά ταινιών Τα χρονικά της Νάρνια – Κ.Σ. Λούις

Τέσσερα αδέλφια ανακαλύπτουν σε ένα βρετανικό πύργο μια μαγική ντουλάπα που τους οδηγεί στην 61736842παραμυθένια χώρα της Νάρνια και απο εκείνη τη στιγμή ξεκινάνε και οι περιπέτειες τους. Η σειρά ταινιών με τίτλο “Το Χρονικό της Νάρνια” αποτελείται έως τώρα από τρεις ταινίες μεγάλου μήκους και από μια τέταρτη της οποίας η ημερομηνία κυκλοφορίας δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί. Μέχρι στιγμής από τα 7 βιβλία του Λούις έχουμε δει στη μεγάλη οθόνη τα τρία: Το Λιοντάρι, τη Μάγισσα και τη Ντουλάπα (ίσως το καλύτερο της σειράς), τον Πρίγκιπα Κάσπιαν και τον Ταξιδιώτη της Αυγής. Στη συνέχεια η σειρά εγκαταλείφθηκε για αρκετά χρόνια, καθώς παρά το γεγονός ότι βασίζεται σε μία ιδιαίτερα δημοφιλή σειρά βιβλίων, δεν αποτέλεσε αντίστοιχη επιτυχία στις αίθουσες. Και στις τρεις ταινίες της σειράς, η σκηνοθεσία είναι πλούσια, λεπτομερής και πιστή στα περιπετειώδη βιβλία, και αναδεικνύει τη Νάρνια σε μια υπόθεση για την αγάπη μεταξύ αδελφών, παρέχοντάς τους ένα κοινό εχθρό.


Το κορίτσι που εξαφανίστηκε – Τζίλιαν Φλιν

Ένα όμορφο ζευγάρι, ο Νικ και η Έιμι, φαινομενικά ευτυχισμένο, βρίσκονται στο επίκεντρο της ιστορίας. Στην πέμπτη επέτειο του γάμου τους η Έιμι εξαφανίζεται μυστηριωδώς και σταδιακά ξεδιπλώνεται η ιστορία του ζευγαριού.f2 Η εξαφάνισή της λαμβάνει ισχυρή κάλυψη από τον τύπο και τα μίντια καθώς η Έιμι ήταν η έμπνευση των γνωστών παιδικών βιβλίων Amazing Amy που έγραψαν οι γονείς της. Σύντομα οι υποψίες ότι έχει δολοφονηθεί πέφτουν πάνω στον Νικ και η αμήχανη συμπεριφορά του ερμηνεύεται από τα μίντια ως ψυχοπαθολογική. Υποδειγματική μεταφορά ενός πανέξυπνου αστυνομικού μπεστ σέλερ της Τζίλιαν Φλιν, από το οποίο ο Φίντσερ μεταφέρει στο πανί όλη την αφηγηματική ένταση, την αγωνία και το σκοτεινό, πικρό σαρκασμό απέναντι στο ροζ αμερικανικό όνειρο. Απολαυστικό και καθηλωτικό, το φιλμ δεν κουράζει παρά τη μεγάλη του διάρκεια.


Η λίστα του Σίντλερ – Τόμας Κένελι

 «Όποιος σώζει μια ζωή, σώζει τον κόσμο ολόκληρο». Η λίστα του Σίντλερ, το ασπρόμαυρο φιλμ του 1993, σκηνοθετημένο από τον Αμερικανό (με εβραϊκές ρίζες) Στίβεν Σπίλμπεργκ ξεχωρίζει, από τη μία, για τις σκληρές σκηνές του που παρουσιάζουν την απάνθρωπη φύση του πολέμου, αλλά και για την ανθρωπιά που μπορεί να γεννηθεί σε ένα και μόνο άτομο και να αλλάξει τον κόσμο.%ce%b1%cf%80 Το φιλμ είναι βασισμένο στην πραγματική ιστορία του Όσκαρ Σίντλερ, ενός Γερμανού βιομηχάνου από τη Μοραβία, ο οποίος, κατά την διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, προσεταιριζόμενος τους Ναζί αγόρασε, στην Πολωνία, ένα εργοστάσιο για την παραγωγή εφοδίων του στρατού. Στο εργοστάσιο εργάζονταν μόνο Εβραίοι καθώς αποτελούσαν φθηνά εργατικά χέρια. Αν και η αρχική επιδίωξη του Σίντλερ ήταν να αποκτήσει χρήματα από το εργοστάσιο, στην πορεία, έσωσε την ζωή περίπου 1.300 Εβραίων, παρουσιάζοντας τους ως απαραίτητους για το Γ’ Ράιχ ειδικευμένους εργάτες. Η ταινία ήταν υποψήφια για 12 Όσκαρ. Κέρδισε επτά, ανάμεσα στα οποία αυτά της καλύτερης ταινίας, της σκηνοθεσίας, της φωτογραφίας και της μουσικής. Υποψήφιοι για τα Όσκαρ Α’ και Β’ ανδρικού ρόλου αντίστοιχα ήταν οι Λίαμ Νίσον και Ρέιφ Φάινς.


Ο πιανίστας – Βλαντίσλαβ Σπίλμαν
1η Σεπτεμβρίου 1939. Ο Αδόλφος Χίτλερ κάνει το πρώτο βήμα για τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, εισβάλλοντας στην Πολωνία. Ο κορυφαίος πολωνοεβραίος πιανίστας Βλαντίσλαβ Σπίλμαν εργάζεται στο Κρατικό Ραδιόφωνο της Βαρσοβίας, το οποίο καταστρέφεται από μία βόμβα της γερμανικής αεροπορίας, την ώρα που εκείνος παίζει μια μελωδία του Σοπέν. backdrop2161Οι εξελίξεις είναι ταχύτατες και σύντομα ο Σπίλμαν μαζί με την οικογένειά του βρίσκεται έγκλειστος στο γκέτο της Βαρσοβίας. Μια σπουδαία ταινία, ρεαλιστική, συγκινητική, αλλά και με δόσεις αισιοδοξίας. Ο Πολωνός Ρομάν Πολάνσκι μας δίνει την πραγματική ιστορία του πιανίστα Βλάντισλαβ Σπίλμαν όπως την κατέγραψε ο ίδιος ο καλλιτέχνης στην αυτοβιογραφία του. Ο Βλάντισλαβ ήταν το μοναδικό μέλος από την οικογένειά του που κατάφερε να επιζήσει από την εβραϊκή γενοκτονία. Η ταινία είναι πολύ σκληρή ιδιαίτερα στο πρώτο μέρος, όπου δίνει ωμά την συμπεριφορά των ναζί απέναντι στην εβραϊκή κοινότητα, από τα μάτια των ίδιων των διωκόμενων. Πραγματικά νοιώθουμε την αγωνία τους για το μέλλον το οποίο δεν γνωρίζουν.
Πηγές:
Advertisements

2 comments

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s