Όταν διάβαζα τη σειρά “το Τριανταφυλλάκι”

Σήμερα θα σας μιλήσω για την αναγνωστική μου εμπειρία με την τριλογία της Jennifer Donnelly, τα “τριανταφυλλάκια”. Εγώ τα έχω στην έκδοση απο τις εκδόσεις ωκεανίδα και αυτά τα εξώφυλλα θα βάλω στο κειμενάκι μου. Τώρα τα έχουν εκδώσει οι εκδόσεις διόπτρα.

Είναι γύρω στα έξι χρόνια που έπιασα στα χέρια μου το πρώτο βιβλίο της σειράς”Το τριανταφυλλάκι” . Δώρο Χριστουγέννων απο την αδερφή μου, ξέρουμε και οι δυο τι ευχαριστεί την άλλη πιο πολύ! Λοιπόν το ξετύλιξα απο το χαρτί του και το είδα. Εκείνες τις μέρες δεν είχε φτάσει τόσο έντονα το ίντερνετ στη ζωή μου (πάντα εγώ καθυστερημένη σε σχέση με όοοοολους τους άλλους), έτσι λοιπόν δεν ήμουν και τόσο ενημερωμένη για τα λεγόμενα best seller. Η αλήθεια είναι πως δεν το είχα ξαναδεί. %cf%84%ce%bf-%cf%84%cf%81%ce%b9%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%b1%cf%86%cf%85%ce%bb%ce%bb%ce%b1%ce%ba%ce%b9Μπορώ να πω πως το εξώφυλλο με την πρώτη ματιά με ενθουσίασε, είδα και τον τίτλο, “Το τριανταφυλλάκι”  μ’ άρεσε! Γυρίζω στο οπισθόφυλλο να διαβάσω την υπόθεση και λέω “εδώ είμαστε!”. Το βραδάκι λοιπόν, παίρνω την απαραίτητη κουβερτούλα, φτιάχνω ένα ζεστό ρόφημα και ξαπλώνω σαν την γιαγιάκα στα παραμύθια στον καναπέ μου (βάλτε και στο φόντο το αναμμένο τζάκι) και ανοίγω το βιβλιαράκι μου. Διαβάζω τις πρώτες 70 με 100 σελίδες. Πιάνω το κινητό μου, (ναι κινητό είχα, δεν ήμουν τόσο καθυστερημένη) και παίρνω την αδερφή μου.

-“Μωρ’ συ! τι μπούρδα είναι αυτή που μου πήρες!”

-“Γιατί καλέ, δεν σ’ αρέσει;”

– “Μια ώρα να μπει στο ζουμί! Βαρέθηκα!”

– “Έχω δει κριτικές, και λένε ότι είναι υπέροχο. Μπορεί να μακρηγορεί λίγο, περίμενε. Μην το παρατήσεις απο τώρα.”

Πόσο δίκιο είχε! Όσο περνούσαν οι σελίδες τόσο με εξίταρε! Δεν μπορούσα να το αφήσω απο τα χέρια μου! Σε αυτό, το πρώτο βιβλίο, μας μιλάει για την νεαρή Φιόνα και τον αγαπημένο της Τζο, που αγωνίζονται για ένα καλύτερο αύριο, για τους ίδιους αλλά και για τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Θα συναντήσουν πολλά εμπόδια, που πολλές φορές θα νομίζουμε ότι δυστυχώς δεν θα τα ξεπεράσουν, παρ΄ολα αυτά τίποτα δεν θα τους κρατήσει χώρια. Προδοσίες, έρωτες, πάθη, μίση, Τζακ Αντεροβγάλτες, gay, σύφιλες, κρυμμένα μυστικά, τσαγιερί, φιλίες, ανατροπές, τριανταφυλλάκια… όλα τα είχε! Η ατμόσφαιρα που είχε δημιουργήσει η Donnelly ήταν απίστευτη! Νόμιζα πραγματικά πως με ένα τρόπο μαγικό είχα μεταφερθεί στο Ανατολικό Λονδίνο του 1890! Ο τρόπος γραφής της, ενώ στην αρχή με είχε κουράσει, τελικά κατάφερε  κάποια στιγμή να με κάνει να βουτήξω στο βιβλίο και να βλέπω γύρω μου ένα μέρος παρακμιακό με κλέφτες, πόρνες, σκιές στις γωνίες και από εκεί να μεταφερθώ στη Νέα Υόρκη και να ζήσω όλο τον αγώνα της Φιόνα προς την επιτυχία.

Έριξα άλλα δυο κούτσουρα στο τζάκι, τα μάτια μου κόντευαν να βγουν αλλά δεν το άφηνα. Λίγο πριν τα ξημερώματα είπα, “εντάξει, μην το χέσουμε”, έβαλα τον σελιδοδείκτη και έπεσα στο κρεβατάκι μου. Το άλλο πρωί, ξανά τα ίδια. Ευτυχώς που δεν έπρεπε να μαγειρέψω γιατί είχαμε να πάμε επίσκεψη και αφοσιώθηκα στο βιβλίο. Μέχρι να το τελειώσω μαρτύρησαν οι γύρω μου!


2Στο δεύτερο βιβλίο της σειράς, το “Τριαντάφυλλο του χειμώνα” έπαθα μια απο τα ίδια! Δευτέρα το ξεκίνησα, Τρίτη πρωί το άφησα! Αν και μπορώ να πω ότι δεν με συγκίνησε όπως το πρώτο. Η ιστορία της Φιόνα είναι για μένα μοναδική. Και εκτός αυτού οι κοκκινομάλληδες (βλέπε Σιντ) δεν μ’ αρέσουν. Πρέπει ρε παιδί μου, ο πρωταγωνιστής μιας ιστορίας, είτε αυτή είναι στο σινεμά, είτε σε ένα βιβλίο να σου βγάζει κάτι, να σε τραβάει που λέει ο λόγος. Εμένα, λοιπόν, οι κοκκινομάλληδες δεν με τραβάνε! Εδώ βλέπουμε την Ίντια, που είναι γιατρός και πλούσια κληρονόμος. Κάποια στιγμή θα γνωρίσει τον πιο περιβόητο κακοποιό του Λονδίνου και θα του σώσει τη ζωή. Απο εκείνη τη στιγμή θα τον ερωτευτεί και θα κάνει τα πάντα για να είναι μαζί του. Η Ίντια είναι από τις πιο καλοδουλεμένες ηρωίδες βιβλίου. Έξυπνη, πεισματάρα, δυναμική, καταφέρνει να κάνει αυτό που θέλει με τον τρόπο της, όπως και να πιάσει στα δίχτυα της γοητείας της τον πιο σκληρό κακοποιό του Ανατολικού Λονδίνου. Το βιβλίο μας μιλάει για ένα έρωτα καταδικασμένο, που νομίζεις πως αυτοί οι δύο δεν θα τα καταφέρουν να είναι πραγματικά μαζί (όπως και στο πρώτο δηλαδή) αλλά ευτυχώς πάντα ο έρωτας όπως και οι καλοί στα βιβλία και στο σινεμά πάντα νικάνε!


Στο τρίτο βιβλίο της σειράς τώρα, το “Άγριο τριαντάφυλλο“,  μπορώ άνετα να πω ότι βαρέθηκα! Βαρέθηκα πολύ όμως! Το πήρα, γιατί δεν υπήρχε περίπτωση να αφήσω την σειρά ατελείωτη αλλά δεν… Δεν τράβαγε! Εδώ βλέπουμε τον μικρό αδερφό της Φιόνα, τον Σέιμι και το πάθος του για την εξερεύνηση αλλά και για την Γουίλα. Γιατί το έκανε αυτό η Donnelly;%cf%84%ce%bf-%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b9%ce%bf-%cf%84%cf%81%ce%b9%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%b1%cf%86%cf%85%ce%bb%ce%bb%ce%bf Ενώ στα υπόλοιπα βιβλία έχει δημιουργήσει τόσο συμπαθητικούς ήρωες, μου έβαλε εδώ την Γουίλα;! Την βρήκα απο τις πιο αντιπαθητικές ηρωίδες βιβλίων ever! Του έψησε το ψάρι στα χείλη του κακομοίρη του Σέιμι! Δεν τον θες κυρά μου; Άστον! Τι τον γυροφέρνεις; Μια κρύο, μια ζεστό! Μια τον θες, μια τον παρατάς! Στο τέλος πας και γκρεμοτσακίζεσαι και μας το παίζεις και ηρωίδα! Άι σιχτίρ! Του Σέιμι κατά τη γνώμη μου, αφού στα υπόλοιπα αδέρφια του, η συγγραφέας έδωσε πιο συμπαθητικά ταίρια έβγαλε εδώ το άχτι της! Και το βιβλίο θα μπορούσε να είναι πολύ μικρότερο, με πολύ καλύτερη ιστορία. Εδώ ένιωσα ότι κάπου το έχασε η Donnelly. Το τράβηξε υπερβολικά για μένα. Ενώ στα υπόλοιπα βιβλία δεν ήθελα να χάσω αράδα απο τις ιστορίες τους, εδώ έπιασα τον εαυτό μου να περνάει σελίδες για να φτάσω πιο γρήγορα στο τέλος.


 Εν κατακλείδι δεν μπορώ βέβαια να αρνηθώ πως είναι μια απο τις πιο υπέροχες, ρομαντικές τριλογίες που έχω πιάσει στα χέρια μου. Αν και η βασική ιστορία του κάθε βιβλίου είναι ένας μεγάλος έρωτας, η Donnelly καταφέρνει μέσα σε αυτά, να μας μεταφέρει ιστορικά στοιχεία και να αναφερθεί σε ιστορικά πρόσωπα, που δίνουν τη δική τους σφραγίδα και γίνονται κομμάτι της ιστορίας. Κάθε βιβλίο της κρύβει μέσα του μια μοναδική περιπετειώδη ιστορία και δράση που πολλές φορές βλέπουμε και στα θρίλερ, που θα μας συγκινήσει, θα μας κάνει να αγωνιούμε, θα μας οργίσει και μέχρι να φτάσουμε στο τέλος θα μας κάνει να νιώσουμε πολλά ακόμα συναισθήματα. Την έχω συστήσει σε πολλούς και πάντα θα την συστήνω, γιατί είναι πραγματικά τρία ατμοσφαιρικά βιβλία που μας μεταφέρουν σε μια άλλη εποχή! Και σε όσους αρέσουν τα βιβλία εποχής ας σπέυσουν να τα αποκτήσουν!

Leave a Reply

