Ποιος συγγραφέας έχει πιάσει τις περισσότερες θέσεις βιβλίων στις βιβλιοθήκες μας;

writing-2

Ως αναγνώστες λατρεύουμε την ποικιλία. Την ποικιλία στα είδη λογοτεχνίας και φυσικά στους συγγραφείς. Αλλά εντάξει, ας το παραδεχτούμε, όλοι έχουμε αγαπημένους συγγραφείς έργα των οποίων ψάχνουμε να βρούμε λυσσαλέα, γιατί ναι, θέλουμε να τα έχουμε όλα τους. Σε αυτό το κείμενο αναφέρουμε τις δικές μας εξαρτήσεις, τρείς συγγραφείς έργα των οποίων έχουν κατακλείσει τις βιβλιοθήκες μας.

Νικολέτα Παπαδάκη

Η συγγραφέας που έχει τις περισσότερες θέσεις στην βιβλιοθήκη μου, είναι η J.K. Rowling με 9 βιβλία με το όνομα της (σειρά του Harry Potter, Ένας ξαφνικός θάνατος και Οι ιστορίες του Μπιντλ του Βάρδου) και 3 βιβλία με το ψευδώνυμο Ρόμπερτ Γκάλμπρεϊθ (από την σειρά Cormoran Strike, αδιάβαστα ακόμη, να πω την αμαρτία μου). Γιατί αγαπώ τόσο την Rowling; Βασικά δεν νομίζω να αναρωτιέται κανείς. Είναι αυτονόητο. Είναι η γυναίκα που κατάφερε από το μηδέν να κάνει μικρούς και μεγάλους (και αυτό είναι το εκπληκτικό) να πωρωθούν στην κυριολεξία με ένα 12χρονο μάγο και τον κόσμο του και στην πορεία να δημιουργήσει ένα εξαιρετικό ψυχογράφημα από το πουθενά (αναφέρομαι στο Ένας ξαφνικός θάνατος). Δεν φτάνουν όλα αυτά αλλά στην συνέχεια, εμφανίστηκε με ψευδώνυμο και έκανε ένα πρωτοεμφανιζόμενο συγγραφέα (τον εαυτό της ως Γκάλμπρεϊθ) και πάλι σταρ αυτή την φορά σε ένα καινούριο είδος, το αστυνομικό. Γιατί εμπιστεύομαι την Rowling; Ότι και να γράψει αυτή η γυναίκα είναι σίγουρο διαμαντάκι, ξέρω ότι θα το λατρέψω! Και οδηγίες για την λειτουργία ηλ. σκούπα να γράψει και πάλι θα υπάρχει στην βιβλιοθήκη μου.


Μαρία Παπαδάκη

agatha_christie

Ενώ έχω μαζέψει από πολλούς συγγραφείς αρκετά βιβλία μία μόνο έχει τα πιο πολλά ράφια κατειλημμένα στη βιβλιοθήκη μου και στη καρδιά μου. Μιλάω φυσικά για την βασίλισσα του μυστηρίου, την Αγκάθα Κρίστι. Ο εθισμός μου μαζί της ξεκίνησε από τα δεκαπέντε μου χρόνια, όταν έτυχε να πιάσω στα χέρια μου το “Ποιος σκότωσε τον Ρότζερ Ακρόιντ”. Από τότε ως τώρα, γύρω στην εικοσαετία πια μπορώ να πω ότι η βιβλιοθήκη μου έχει μαζέψει πάνω από 40 βιβλία της απο τα 80 που συνολικά έχει γράψει και ευελπιστώ να πλουτίσει ακόμα παραπάνω. Όταν πιάνω στα χέρια μου ένα βιβλίο της ξέρω ότι σίγουρα θα περάσω καλά και βάζω στοιχήματα με τον εαυτό μου αν θα βρω τον δολοφόνο και δεν θα το αφήσω από τα χέρια μου μέχρι να τελειώσω και την τελευταία σελίδα! Ποιος δεν έχει διαβάσει το “Δέκα μικροί νέγροι” ή το “Έγκλημα στο Όριαν εξπρές“; Ποιος δεν ξέρει τον Ηρακλή Πουαρό ή την μις Μαρπλ;

Η γραφή της, το απλό, υπνωτιστικό, λογοτεχνικό της ύφος – τόσο άμεσο, αλλά και τόσο σαγηνευτικό που δεν επιτρέπει στους αναγνώστες της να παρατήσουν στη μέση οποιοδήποτε βιβλίο της για μένα την φέρνει πρώτη στην βιβλιοθήκη μου αλλά και στην καρδιά μου ως βιβλιολάτρης!


Κώστας Παπαδάτος

Σίγουρα μια ξεχωριστή γωνιά της βιβλιοθήκης μου που λατρεύω, είναι αυτή που φιλοξενεί  τα βιβλία του Stephen King (δώδεκα τον αριθμό). Συστάσεις δεν χρειάζονται πιστεύω για τον χαρισματικό «βασιλιά» του τρόμου. Εδώ και τέσσερις δεκαετίες περίπου, μας ταξιδεύει, μας στοιχειώνει τα όνειρα, αλλά ταυτόχρονα καταφέρνει και μας συγκινεί σε πολλά από τα έργα του.

Αγαπημένη μου τριάδα βιβλίων;  Πάντως όχι αυτά που θεωρούμε κλασικά του. Πρώτο στη λίστα, είναι  το διασκεδαστικότατο «Νυχτερινή πτήση» (προπομπός της τηλεοπτικής σειράς Lost θα τολμούσα να πω). Δεύτερο, το καθηλωτικό «22-11-63», με το ευφάνταστο θέμα του, το νοσταλγικό φινάλε και την ανεπανάληπτη περιγραφικότητα του συγγραφέα, ο οποίος σκιαγραφεί με λεπτομερέστατη ακρίβεια την πραγματικότητα της (Κέννεντυ) εποχής .

Last but not least, o «Θόλος». Ίσως το αγαπημένο μου. Ναι, o τεράστιος όγκος του μπορεί να τρομάζει, είμαι σίγουρος όμως πως αν το ξεκινήσετε δε θα μπορέσετε το αφήσετε από τα χέρια σας.

Αφήστε δε, που περνά και τα μηνυματάκια του για τη κοινωνία και τον απολυταρχισμό.

Αυτά. Πραγματικά η φαντασία μετά απο τόσα χρόνια παραμένει ανεξάντλητη. Χαλαρά ένας από τους αγαπημένους μου συγγραφείς .


4 comments

  1. Ενδιαφέρον, βέβαια δεν ξέρω αν οι σειρές πρέπει να μετράνε ως ξεχωριστά βιβλία. Έχω σκεφτεί επιχειρήματα και υπέρ και κατά αλλά είμαι αναποφάσιστος!

    Liked by 4 people

    • Ναι νομίζω οτί έχει βάση αυτό που λες. Ειδικά αμα σκεφτούμε οτι στην Ελλάδα κάποιοι εκδοτικοι σπάνε ένα βιβλίο σε δύο τόμους. Απο εκεί και πέρα για το εαν μετράει ως ένα ή πολλά μία σειρά είναι ένα ζήτημα, ίσως παίζει ρόλο και το εάν είναι αυτοτελή σας ιστορίες κ.λ.π.

      Liked by 3 people

  2. Πολύ ωραίο άρθρο!

    Εμένα, παραδόξως, ο πολυπληθέστερος συγγραφέας στα ράφια μου είναι ο Ντοστογιέφσκι. Και λέω παραδόξως γιατί τα τελευταία τουλάχιστον πέντε χρόνια έχω αγοράσει μόνο ένα δικό του βιβλίο, η συλλογή δημιουργήθηκε ως μαθήτρια. 🙂

    Liked by 1 person

    • Τι καλύτερο απο το να μαζέψει κανείς τους κλασικούς; Πρέπει να φροντισω κ εγω να συμπληρώσω βιβλία κάποιων κλασικών που αγαπω.

      Liked by 1 person

Leave a Reply

