Το απόσπασμα της Πέμπτης: Έθιμα ταφής

burial-rites-main

Μένω αμίλητη. Είμαι αποφασισμένη να κλειδαμπαρώσω τον εαυτό μου, να μην αφήσω τον κόσμο να μπει, να σφίξω την καρδιά μου και να κρατηθώ απ’ ό,τι δεν μου έκλεψαν ακόμα. Δεν μπορώ ν’ αφήσω τον εαυτό μου να χαθεί. Θα κρατη΄σω ό,τι είμαι μέσα μου. Θα κρύψω στα χέρια μου ό,τι έχω δει, ό,τι έχω ακούσει, ό,τι έχω νιώσει. Τα ποιήματα που σκάρωσα, όταν έπλενα, όταν θέριζα, όταν μαγείρευα, ώσπου να πληγιάσουν τα χέρια μου. Τους θρύλους. Τις σάγκες που ξέρω απέξω. Βυθίζω ό,τι μου’χει μείνει και βουλιάζω κι εγώ, χώνομαι κάτω απο το νερό. Αν μιλήσω, τα λόγια μου θα είναι κλεισμένα σε φουσκαλίτσες αέρα. Κι εκείνοι δεν θα μπορούν να πάρουν τα λόγια μου, να τα κάνουν δικά τους. Θα δουν σε μένα την πόρνη, την τρελή, τη φόνισσα, τη γυναίκα που στάζει αίμα στο χορτάρι, τη γυναίκα που γελάει με το στόμα της γεμάτο χώμα. Θα που «Άγκνες» και θα δουν τη γεροντοκόρη, τη μάγισσα την πιασμένη στον θανάσιμο ιστό που η ίδια είχε υφάνει. Μπορεί κάποιοι να δουν και το αρνάκι που, τριγυρισμένο απο τα όρνια, βελάζε να τ’ακουσει η προβατίνα, η χαμένη του μάνα. Αλλά κανείς δεν θα δει εμένα. Εγώ δεν θα είμαι εκεί.

Hannah Kent, Έθιμα Ταφής, Εκδ. Ίκαρος, σελ. 49-50.


9789605720384-1000-1027342Βασισμένο σε μια πραγματική ιστορία το Έθιμα Ταφής είναι ένα βαθιά συγκινητικό μυθιστόρημα για την προσωπική ελευθερία:
Πώς βλέπουμε τον εαυτό μας, πως μας βλέπουν οι άλλοι, και ως που θα φτάσει ο καθένας για την αγάπη.

Η Hannah Kent είναι η συνιδρύτρια και αρχισυντάκτης του λογοτεχνικού περιοδικού Kill Your Darlings της Αυστραλίας. Τώρα τελειώνει το διδακτορικό της στο πανεπιστήμιο Flinders. Το 2011 τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Αδημοσίευτου Χειρογράφου. Τα Έθιμα Ταφής είναι το πρώτο της μυθιστόρημα.
Σε αυτό το έργο η  Kent, μέσα από τις περιγραφές της Βορείου Ισλανδίας, όπου κάθε μέρα είναι μια μάχη για την επιβίωση, θέτει ένα καίριο ερώτημα: πως μπορεί μια γυναίκα να αντέξει όταν η ζωή της εξαρτάται από τις ιστορίες των άλλων.

hannah
Το μυθιστόρημα έχει αποσπάσει τα εξής βραβεία:

  • ABIA Literary Fiction Book Of The Year 2014
  • ABA Nielsen Bookdata Bookseller’s Choice Award 2014
  • FAW Christina Stead Award 2013
  • 2014 Indie Awards Debut Fiction Of The Year
  • Victorian Premier’s Literary Award People’s Choice Award 2014

Ήταν στη βραχεία λίστα για:

  • The Stella Prize 2014
  • The Baileys Women’s Prize For Fiction 2014
  • The Victorian Premier’s Prize For Fiction 2014
  • The ALS Gold Medal 2014
  • Guardian First Book Award 2013
  • Nib Waverley Award For Literature 2013

 

Πηγές:

1.Hannah Kent, Έθιμα Ταφής, Εκδ. Ίκαρος

2. http://www.public.gr/product/books/greek-books/literature/translated-literature/ethima-tafis/prod6871333pp/

 

Nikoleta

Αγαπάω τα βιβλία και την ιστορία, να ασχολούμαι με βιογραφίες ανθρώπων που έζησαν κάποτε και να ξεθάβω τα πιο κρυφά τους μυστικά. Μα πιο πολύ απο όλα έχω πάθος με την λογοτεχνία. Μπορώ να περάσω ατελείωτες ώρες παρέα με ένα καλό βιβλίο σε σημείο που να ξεχάσω να φάω και να κοιμηθώ, και φυσικά μου αρέσει να μιλάω για όλα αυτά. Οπότε... ναι, έχω σκοπό να ζαλίσω πολύ κόσμο... Σχολιάζω βιβλια στο goodreds, εδώ θα βρείτε το προφίλ μου https://www.goodreads.com/user/show/13362307-nikoleta. Μπορείτε να διαβάσετε κείμενα μου και στην στήλη βιβλίου της ιστοσελίδας MAXMAG.

Leave a Reply

