Το απόσπασμα της Πέμπτης: Η Γυναίκα με τα Άσπρα

Είχα φτάσει σ’ εκείνο το συγκεκριμένο σημείο όπου συναντώνται τέσσερις δρόμοι – ο δρόμος για το Χάμπστεντ, από τον οποίο είχα επιστρέψει, ο δρόμος για το Φίντσλι, ο δρόμος για το Γουέστ Εντ και ο δρόμος της επιστροφής στο Λονδίνο. Μηχανικά είχα πάρει αυτήν την τελευταία κατεύθυνση και βάδιζα στην ερημική δημοσιά -διερωτώμενος, θυμάμαι, πως θα έμοιαζαν οι νεαρές κυρίες στο Κάμπερλαντ-, όταν μέσα σε μια στιγμή κάθε σταγόνα αίματος στο σώμα μου πάγωσε από το άγγιγμα ενός χεριού που ακούμπησε ελαφρά και ξαφνικά από πίσω στον ώμο μου.

Γύρισα αστραπιαία, με τα δάχτυλα μου να σφίγγονται γύρω από τη λαβή του μπαστουνιού μου. Εκεί, στη μέση της φαρδιάς φωτισμένης απο το φεγγάρι δημοσιάς, εκεί -σα να είχε ξεπηδήσει εκείνη τη στιγμή μέσα από τη γη ή να είχε πέσει από τον αυρανό- στεκόταν μια μοναχική Γυναίκα ντυμένη από την κορυφή ως τα νύχια με λευκά ρούχα, μόλις την αντίκρισα, το πρόσωπο της καλύφθηκε από βαθιά ανησυχία ενώ το χέρι της έδειχνε το σκοτεινό σύννεφο πάνω από το Λονδίνο.

Τα είχα τόσο πολύ χαμένα έτσι ξαφνικά που είχε προβάλει μπροστά μου αυτό το πλάσμα μέσα στη νύχτα και σ’ αυτό το ερημικό μέρος, που δε σκέφτηκα να ρωτήσω τι ήθελε. Η αλλόκοτη γυναίκα μίλησε πρώτη.

-Αυτός είναι ο δρόμος για το Λονδίνο; είπε.

Την κοίταξα προσεκτικά. ‘Ηταν σχεδόν μία μετά τα μεσάνυχτα. Το μόνο που μπορούσα να διακρίνω αμυδρά μέσα στο φεγγαρόφωτο ήταν ένα άχρωμο, αδύνατο, νεανικό πρόσωπο, μεγάλα, σοβαρά, διαπεραστικά μάτια, νευρικά, τρεμάμενα χείλη, ανοιχτόχρωμα μαλλιά, καστανόξανθα.

Wilkie Collins, Η Γυναίκα με τα Άσπρα, εκδόσεις Gutenberg, σελ 27-28


bdcrjzuiuaanemkΟ Γουίλιαμ Γουίλκι Κόλινς (8 Ιανουαρίου 1824 – 23 Σεπτεμβρίου 1889) ήταν Άγγλος συγγραφέας, φίλος και συνεργάτης του Ντίκενς. Το γνωστότερο μυθιστόρημά του είναι η Φεγγαρόπετρα, που από πολλούς θεωρείται ως το πρώτο αστυνομικό μυθιστόρημα παγκοσμίως. Συνολικά έχει γράψει περισσότερα από 30 βιβλία, εκατοντάδες άρθρα και δοκίμια και περίπου 12 θεατρικά έργα. Ο Κόλινς αποκλήθηκε μετρ της μυθιστορίας των έντονων συγκινήσεων, που είναι ο πρόδρομος του αστυνομικού μυθιστορήματος. Το ενδιαφέρον του δεν επικεντρωνόταν τόσο στους ήρωες των ιστοριών του όσο στην πλοκή τους, την οποία εμπλούτιζε με ακριβέστατες ιατρικές, νομικές και αστυνομικές λεπτομέρειες. Αυτές οι σχολαστικές λεπτομέρειες μας δίνουν μια εκτενή και πολύ χρήσιμη εικόνα της μεσοβικτωριανής Αγγλίας.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s