Το απόσπασμα της Πέμπτης: Ο ωκεανός στο τέλος του δρόμου του Neil Gaiman

Μετά είναι η λιμνούλα, σκέφτηκα. Θα την δω μόλις περάσω αυτή την αποθήκη.
Την είδα, και ένιωσα παράδοξα περήφανος, λες και αυτή η επιτυχία της μνήμης και μόνο είχε ξεθολώσει κάπως το μπερδεμένο μου μυαλό.
Η λίμνη ήταν μικρότερη απ’ όσο τη θυμόμουν. Στην άλλη άκρη υπήρχε μία ξύλινη αποθηκούλα και, δίπλα στο μονοπάτι, .ένα παμπάλαιο, βαρύ παγκάκι από ξύλο και μέταλλο. Τα ξεφλουδισμένα ξύλα τα είχαν βάψει πράσινα πριν από κάμποσα χρόνια. Κάθισα στο παγκάκι και κοιτούσα την αντανάκλαση του ουρανού στο νερό, τη φακή του νερού που μαζευόταν στο χείλος της λιμνούλας με τα πεντέξι νούφαρα. Κατά διαστήματα, έριχνα και από ένα φουντούκι στο κέντρο της λίμνης, της λίμνης που η Λέτι Χέμπστοκ έλεγε…
Δεν την έλεγε θάλασσα, έτσι δεν είναι;
Η Λέτι Χέμπστοκ πρέπει να είναι μεγαλύτερη από εμένα.
Τότε μου έριχνε μόλις μερικά χρόνια, κι ας μιλούσε σαν παιδάκι. Ηταν έντεκα. Εγώ ήμουν… Πόσο ήμουν; Ήταν μετά από εκείνο το κακό πάρτι γενεθλίων. Γι’ αυτό ήμουν σίγουρός. Άρα, πρέπει να ήμουν επτά. Αναρωτιόμουν αν είχαμε πέσει ποτέ στο νερό. Το είχα ρίξει άραγε, στη λιμνούλα για τις πάπιες, αυτό το παράξενο κορίτσι που ζούσε στο κτήμα στο τέλος του δρόμου; Τη θυμόμουν στο νερό. Ίσως να με είχε ρίξει κι εκείνη μέσα.
Που είχε πάει; Στην Αμερική; Όχι στην Αυστραλία. Εκεί είχε πάει. Κάπου πολύ μακριά.
Ο ωκεανός της Λέτι Χέμπστοκ.
Μόλις το θυμήθηκα αυτό, τα θυμήθηκα όλα.

Neil Gaiman, Ο ωκεανός στο τέλος του δρόμου, μετ. Μ. Έξαρχου, 2013, σσ. 20-21.


Το μυθιστόρημα, «Ο Ωκεανός στο τέλος του δρόμου» γραμμένο από τον μεγάλο μαιτρ του είδους, Neil Gaiman κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στην Βρετανία, τον Ιούνιο του 2013 και λίγους μήνες μετά ήρθε στην χώρα μας, από τις εκδόσεις SΕΛΙΝΙ.

Το βιβλίο έχει χαρακτηριστεί ως ένα έργο αναζήτησης του βαθύτερου εαυτού μας, της δύσκολης μετάβασης που βιώνει κανείς από την παιδική ηλικία στην ενήλική ζωή, και τα όσα χάνει κανείς μπαίνοντας σε αυτήν.

Το έργο έχει κερδίσει συνολικά 5 βραβεία (Βιβλίο της χρονιάς στην Βρετανία 2013, Locus Award  για το καλύτερο βιβλίο φαντασίας 2014 κ.α.) και ακόμη δυο υποψηφιότητες.

Leave a Reply

