“Το Κορίτσι Που Άφησες Πίσω” ένα μυθιστόρημα που συγκινεί…

Το βιβλίο Το Κορίτσι Που Άφησες Πίσω μου άρεσε ανέλπιστα πολύ. Και λέω «ανέλπιστα» γιατί ιστορικό-ρομαντικό το είδος έχω την τάση αργά ή γρήγορα να το βαριέμαι. Το συγκεκριμένο όμως με κέρδισε από τις πρώτες του σελίδες, όταν έπεσε το βλέμμα μου στην πρώτη του σελίδα, -όταν το έπιασα για ένα απλό ξεφύλλισμα χωρίς να έχω πρόθεση να το διαβάσω- η οποία ξεκινάει ακριβώς έτσι:

«Έβλεπα στον ύπνο μου φαγητό. Τραγανές μπαγκέτες, την παρθενική λευκότητα της σάρκας του ψωμιού, αχνιστού ακόμα από τον φούρνο, και ώριμο τυρί, με τις άκρες του να απλώνονται ως την άκρη της πιατέλας…»

Αυτό ήταν! Έρωτας με την πρώτη ματιά. Πώς να μην εκτιμήσω μια ηρωίδα που φαίνεται τόσο καλοφαγού; (Είμαι κ εγώ μιλάω εκ πείρας…)

Η αλήθεια είναι ότι φοβάμαι και αποφεύγω βιβλία που έχουν διπλές αφήγησης στο παρελθόν και στο παρόν. Νιώθω ότι αυτές οι αλλαγές πίσω μπρος ανά κεφάλαιο, με πετούν έξω από την κάθε υπόθεση.

Η Μόις ίσως να είχε προβλέψει ότι πολύ αναγνώστες το απεχθάνονται αυτό και το άλλαξε. Δεν έχουμε το παρελθόν και το μέλλον «μπουρδουκλωμένο». Το βιβλίο χωρίζεται με τάξη, σε 2 μέρη.

Το πρώτο μέρος διαδραματίζεται στην Γαλλία του 1916. Σε αυτό το σημείο να πω ότι το πρώτο μέρος, με ηρωίδα την Σόφι, μου θύμισε έντονα την υπόθεση του βιβλίου Suite française της Némirovsky Irène, αν και πρέπει να αναφέρω ότι ο στόχος της Némirovsky δεν είναι να γράψει μια ερωτική νουβέλα, αλλά να παρουσιάσει κοινωνικά φαινόμενα… τέλος πάντων πίσω στο θέμα μας.

Το δεύτερο μέρος διαδραματίζεται στο 2006 και η ηρωίδα μας είναι η Λιβ μια ηρωίδα που έχει επιλέξει να μείνει πίσω… (για περισσότερες λεπτομέρειες διαβάστε το βιβλίο).

Η αγαπημένη μου ιστορία, καθώς και η ηρωίδα που με κέρδισε περισσότερο είναι η ιστορία που μας ταξιδεύει πίσω στο 1916, δεν θα αναλύσω όμως την υπόθεση, δεν θέλω να κάνω spoilers. Αυτό που αρκεί να πω είναι ότι αξίζει να διαβαστεί.
Να αναφέρω επίσης ότι η μετάφραση του βιβλίου από την Χρύσα Μπανιά ήταν πραγματικά πολύ καλή!
Εν κατακλείδι πολύ ωραίο βιβλίο.


Υπόθεση απο το οπισθόφυλλο:

Το 1916, ο Γάλλος ζωγράφος Εντουάρ Λεφέβρ αφήνει την πολυαγαπημένη του Σοφί για να πολεμήσει στο Μέτωπο. Προτού φύγει, όμως, ζωγραφίζει ένα μοναδικό πορτρέτο της, το οποίο η Σοφί φυλάει σαν κόρη οφθαλμού.
Όταν η μικρή της πόλη πέφτει στα χέρια των Γερμανών, το πορτρέτο θα συγκινήσει τον Γερμανό διοικητή Κατοχής και θα γίνει η αιτία η κοπέλα να ρισκάρει τα πάντα –οικογένεια, υπόληψη, ακόμα και την ίδια της τη ζωή– σε μια ύστατη ελπίδα να ξαναδεί τον αγαπημένο της μια τελευταία φορά.

Σχεδόν έναν αιώνα αργότερα, το ίδιο αυτό πορτρέτο δωρίζεται στη Λιβ από τον σύζυγό της, λίγο πριν από τον αιφνίδιο θάνατό του. Η ομορφιά του της θυμίζει τον λίγο καιρό που έζησαν μαζί. Όταν, όμως, θα αποκαλυφθεί η σκοτεινή ιστορία του πίνακα, η Λιβ θα κινδυνεύσει να χάσει τη μοναδική σπίθα αγάπης που ένιωσε από τη μέρα που έχασε τον άντρα της…
Δύο νέες γυναίκες∙ τις χωρίζει ένας αιώνας, τις ενώνει η αποφασιστικότητά τους να παλέψουν γι’ αυτό που αγαπούν περισσότερο, όποιο κι αν είναι το κόστος.

Κυκλοφορεί απο τις εκδόσεις Ψυχογιός

Νικολέτα Παπαδάκη

Αγαπάω τα βιβλία και την ιστορία, να ασχολούμαι με βιογραφίες ανθρώπων που έζησαν κάποτε και να ξεθάβω τα πιο κρυφά τους μυστικά. Μα πιο πολύ απο όλα έχω πάθος με την λογοτεχνία. Μπορώ να περάσω ατελείωτες ώρες παρέα με ένα καλό βιβλίο σε σημείο που να ξεχάσω να φάω και να κοιμηθώ, και φυσικά μου αρέσει να μιλάω για όλα αυτά. Οπότε... ναι, έχω σκοπό να ζαλίσω πολύ κόσμο... Σχολιάζω βιβλια στο goodreds, εδώ θα βρείτε το προφίλ μου https://www.goodreads.com/user/show/13362307-nikoleta. Μπορείτε να διαβάσετε κείμενα μου και στην στήλη βιβλίου της ιστοσελίδας MAXMAG.

2 comments

  1. Ααα φαίνεται πολύ ενδιαφέρον! Έχω διαβάσει το Πριν έρθεις εσύ και μου αρέσει η γραφή της Μόις. Θα το αναζητήσω! 🙂

    Liked by 1 person

Leave a Reply

