Οι ταινίες με τα περισσότερα Όσκαρ

Η εβδομάτα των βραβείων Όσκαρ τελείωσε και ο κάθε κατεργάρης πάει πλέον στον πάγκο του.

Η ιστορία των βραβείων Όσκαρ ξεκινάει το 1929, και συγκεκριμένα το βράδυ της 16ης Μαϊου 1929 στο ξενοδοχείο “Ρούσβελτ”. Δικαίωμα ψήφου έχουν 6000 μέλη της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών. Το επιχρυσωμένο αγαλματίδιο σχεδιάστηκε από τον Τζορτζ Στάνλεϊ και ζυγίζει περίπου 4 κιλά. Η μορφή του δείχνει έναν γυμνό άντρα, ο οποίος καρφώνει ένα ξίφος σε μια πεντάκτινη μπομπίνα. Κάθε ακτίνα της μπομπίνας συμβολίζει τους πέντε κλάδους της Ακαδημίας, δηλαδή τους παραγωγούς, τους σκηνοθέτες, τους σεναριογράφους, τους ηθοποιούς και τους τεχνικούς.

Οι ταινίες που έχουν σαρώσει πραγματικά τα βραβεία Όσκαρ είναι αρκετά γνωστές. Ας τις θυμηθούμε:

ΜΠΕΝ ΧΟΥΡ (1959)

11 Όσκαρ

Το πασίγνωστο βιβλίο του Λιου Ουάλλας έγινε ταινία και το αποτέλεσμα ήταν εκπληκτικό. Στις 4 Απριλίου 1960 απέσπασε 11 Όσκαρ αν και ήταν υποψήφιο για 12. Ο Τσάρλτον Ίστον στο ρόλο του Εβραίου άρχοντα που κατέληξε σκλάβος κράτησε στα χέρια του το αγαλματίδιο και είμαι σίγουρη ότι εκείνο το βράδυ θα κοιμήθηκε σαν πουλάκι. Τα υπόλοιπα Όσκαρ που απέσπασε εκείνη τη βραδιά ήταν: καλύτερης ταινίας, καλύτερης σκηνοθεσίας – Γουίλιαμ Γουάιλερ, Β’ αντρικού ρόλου -Στίβεν Μπόιντ, καλύτερο μοντάζ, καλύτερη φωτογραφία, καλύτερη καλλιτεχνική διεύθυνση, καλύτερα κοστούμια, καλύτερη μουσική επένδυση- Μίκλος Ρόζα, καλύτερος ήχος, καλύτερα οπτικά εφέ. Είχε επίσης προταθεί και για το Όσκαρ καλύτερου προσαρμοσμένου σεναρίου.

Ο ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ (1997)

11 Όσκαρ

Η αγάπη του σκηνοθέτη Τζέιμς Κάμερον για τα ναυάγια τον έφερε στο σημείο να φωνάξει τη βραδιά των Όσκαρ “I ‘m the king of the world“, τη φράση που κάποια στιγμή ακούμε μέσα στη ταινία “Τιτανικός” δια στόματος Λεονάρντο ντι Κάπριο. Η παραγωγή της ταινίας ξεκίνησε το 1995, όταν ο Κάμερον τράβηξε κάποια πλάνα από τον πραγματικό Τιτανικό. Έτσι ξεκίνησε η ανακατασκευή του πλοίου και με ηλεκτρονικούς υπολογιστές αναδημιούργησαν το βύθισμα. Η ταινία χρηματοδοτήθηκε κυρίως από τη 20th Century Fox και την Paramount Pictures και μέχρι τότε ήταν η πιο ακριβή παραγωγή που έγινε ποτέ, με προϋπολογισμό 200 εκατομμύρια δολάρια. Η ταινία απέσπασε 11 βραβεία Όσκαρ αν και είχε προταθεί για 14, και έτσι ισοφάρισε το ρεκόρ του Μπεν Χουρ. Τα Όσκαρ που απέσπασε ήταν: καλύτερη ταινία, καλύτερης σκηνοθεσίας -Τζέιμς Κάμερον , καλλιτεχνικής διεύθυνσης -Πίτερ Λαμόντ και Μάικλ Φορντ, καλύτερης φωτογραφίας – Ράσελ Κάρπεντερ, καλύτερα κοστούμια -Ντέμπορα Λιν Σκοτ, καλύτερου μοντάζ ηχητικών εφέ -Τομ Νπέλφορτ και Κρίστοφερ Μπόις, καλύτερα οπτικά εφέ -Ρόμπερτ Λεγκάτο, Μαρκ Α. Λάσοφ, Τόμας Λ. Φίσερ και Μάικλ Κάνφερ, καλύτερου μοντάζ, καλύτερης μουσικής -Τζέιμς Χόρνερ, καλύτερου τραγουδιού – Σελίν Ντιόν (My heart will go on), καλύτερου ήχου -Γκάρι Ράιντστρομ, Τομ Τζόνσον, Γκάρι Σάμερς και Μαρκ Ουλάνο.

Ο ΑΡΧΟΝΤΑΣ ΤΩΝ ΔΑΧΤΥΛΙΔΙΩΝ – Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ (2003)

11 Όσκαρ

Η τρίτη και τελευταία ταινία της σειράς “Ο άρχοντας των δαχτυλιδιών”, που βασίζεται στην υπέροχη τριλογία βιβλίων του Τζ. Ρ. Τόλκιν, απέσπασε επίσης 11 Όσκαρ. Είναι η πρώτη ταινία φαντασίας που κερδίζει το Όσκαρ καλύτερης ταινίας όπως επίσης και η πρώτη που το κερδίζει με το τρίτο μέρος μιας τριλογίας. Η “Επιστροφή του Βασιλιά” περιέχει 1.488 σκηνές με οπτικά εφέ, σχεδόν τρεις φορές περισσότερες από την πρώτη ταινία και σχεδόν δύο φορές περισσότερες από την δεύτερη. ΕπίσηςΗ Επιστροφή του Βασιλιά έγινε η δεύτερη κατά σειρά ταινία στην ιστορία που έσπασε το φράγμα του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων μετά τον Τιτανικό.Ήταν η μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία τόσο στην Αμερική όσο και παγκοσμίως το 2003.  Μέχρι σήμερα παραμένει η 7η μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία όλων των εποχών.  Τα Όσκαρ που απέσπασε: καλύτερης ταινίας, καλύτερης σκηνοθεσίας – Πίτερ Τζάκσον, καλύτερου διασκευασμένου σεναρίου- Πίτερ Τζάκσον,Φραν Γουόλς και Φιλίπα Μπόγιενς , καλύτερου μοντάζ-Τζέιμι Σέλκιρκ , καλύτερου τραγουδιού -Άννι Λένοξ (Into the west), καλύτερης μουσικής -Χάουαρντ Σορ, καλύτερης καλλιτεχνικής διεύθυνσης -Γκράντ Μέιτζορ, Νταν Χένα και Άλαν Λι, καλύτερων κοστουμιών-Νγκίλα Ντίκσον και Ρίτσαρντ Τέιλορ , καλύτερου μακιγιάζ-Πίτερ Κινγκ και Ρίτσαρντ Τέιλορ, καλύτερου ήχου- Κρίστοφερ Μπόις, Μάικλ Σίμανικ, Μάικλ Χέτζες και Χάμοντ Πικ, καλύτερων οπτικών εφέ – Τζιμ Ράιγκιελ, Τζο Λέτερι, Ράνταλ Γουίλιαμ και Άλεξ Φουνκ. Αξίζει να σημειωθεί πως η ταινία κατάφερε να κερδίσει όλα τα Όσκαρ για τα οποία είχε προταθεί.

WEST SIDE STORY (1961)

10 Όσκαρ

Η ταινία – μιούζικαλ “West Side Story”, η οποία είναι εμπνευσμένη από το ομώνυμο μιούζικαλ του Μπροντγουέι ενθουσίασε κοινό και κριτικούς και απέσπασε συνολικά 10 Όσκαρ. Αν και η ιστορία του ήταν μια διασκευή του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας με δραματικό φινάλε, συγκίνησε την Ακαδημία και η μουσική της ταινίας ακούγεται μέχρι σήμερα. Τα Όσκαρ που απέσπασε ήταν: καλύτερης ταινίας – Ρόμπερτ Γουάιζ, καλύτερης σκηνοθεσίας – Ρόμπερτ Γουάιζ και Τζερόμ Ρόμπινς, Β’ Ανδρικού Ρόλου -Τζορτζ Τσακίρης, Β’ Γυναικείου Ρόλου-Ρίτα Μορένο , καλύτερης φωτογραφίας σε έγχρωμη ταινία -Ντάνιελ Φαπ , καλύτερου μοντάζ -Τόμας Στάνφορντ , καλύτερων κοστουμιών- Άιριν Σάραφ, καλύτερης καλλιτεχνικής διεύθυνσης-Βίκτορ Γκέιντζλιν και Μπόρις Λίβεν , καλύτερης μουσικής επένδυσης -Σολ Τσάπλιν, Τζόνι Γκριν και Σιντ Ρέιμιν, καλύτερου ήχου -Φρεντ Χάινς και Γκόρντον Σόγιερ. Ήταν επίσης υποψήφιο και για Όσκαρ καλύτερου διασκευασμένου σεναρίου.

Ζιζί (1958)

9 Όσκαρ

Άλλο ένα μιούζικαλ που βραβεύτηκε από την Ακαδημία. Η ταινία αποτελεί διασκευή του ομώνυμου μυθιστορήματος της Κολέτ που κυκλοφόρησε το 1944 και ανέβηκε για πρώτη φορά στο Μπρόντγουεϊ σε μορφή μιούζικαλ, με πρωταγωνίστρια την Όντρεϊ Χέπμπορν ενώ στη ταινία πρωαγωνιστεί η Λέσλι Καρόν. Η “Ζιζί”   θεωρείται το τελευταίο μεγάλο μιούζικαλ της εταιρίας Metro-Goldwyn-Mayer. Η ταινία προτάθηκε για 9 βραβεία Όσκαρ κι έγινε η πρώτη που κατάφερε να κερδίσει σε όλες της κατηγορίες. Τα Όσκαρ που απέσπασε ήταν: Καλύτερης ταινίας- Άρθουρ Φριντ, σκηνοθεσίας- Βιντσέντε Μινέλι, καλύτερου διασκευασμένου σεναρίου-Άλαν Τζέι Λέρνερ, καλύτερης καλλιτεχνικής διεύθυνση -Ε. Πρέστον Έιμς, Φ. Κίοχ Γκλίσον, Χένρι Γκρέις και Γουίλιαμ Χόρνινγκ, καλύτερης έγχρωμης φωτογραφίας-Τζόζεφ Ράτενμπεργκ, καλύτερων κοστουμιών-  Σέσιλ Μπίτον, καλύτερης μουσικής-Αντρέ Πρεβέν, καλύτερου μοντάζ-  Αντριέν Φαζάν, καλύτερο πρωτότυπο τραγούδι- Άλαν Τζέι Λέρνερ και Φρέντερικ Λέβε.

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ (1987)

9 Όσκαρ

Η ταινία για την ζωή του τελευταίου αυτοκράτορα της Κίνας, Πουγί, απέσπασε συνολικά 9 Όσκαρ. Ήταν η πρώτη ταινία που η κινέζικη κυβέρνηση επέτρεψε γυρίσματα μέσα στην Απαγορευμένη Πόλη της Κίνας. Ο ίδιος ο Μπερνάντο Μπερτολούτσι πλησίασε την κυβέρνηση της Κίνας και τους πρότεινε δύο πρότζεκτ τα οποία είχε έτοιμα. Το ένα ήταν για τον “Τελευταίο Αυτοκράτορα” και το άλλο η προσαρμογή του βιβλίου του Αντρέ Μαρλώ “η ανθρώπινη μοίρα”. Τελικά επιλέχτηκε “Ο τελευταίος Αυτοκράτορας’. ‘Η ταινία ήταν υποψήφια για 9 Όσκαρ και τα κέρδισε όλα. Τα Όσκαρ που απέσπασε ήταν: καλύτερης ταινίας- Τζέρεμι Τόμας, καλύτερης σκηνοθεσίας- Μπερνάρντο Μπερτολούτσι, καλύτερης καλλιτεχνικής διεύθυνσης- Ferdinando Scarfiotti, Bruno Cesari and Osvaldo Desideri, καλύτερης φωτογραφίας- Vittorio Storaro, καλύτερων κοστουμιών- James Acheson, καλύτερο μοντάζ-Gabriella Cristiani,  καλύτερη μουσική επένδυση- Ριουίτσι Σακραμόντο, Ντέιβιντ Μπαΐρν και Κονγκ Σου, καλύτερος ήχος- Bill Rowe και Ivan Sharrock, Καλύτερο διασκευασμένο σενάριο- Μαρκ Πέπλοου και Μπερνάρντο Μπερτολούτσι.

Ο ΑΓΓΛΟΣ ΑΣΘΕΝΗΣ (1996)

9 Όσκαρ

Το υπέροχο ομώνυμο διήγημα του Μάικλ Ονταάτζε έγινε ταινία και κατάφερε να αποσπάσει 9 Όσκαρ. Ο Ρέιφ Φάινς κατάφερε να αποτινάξει από πάνω του τον ρόλο του ναζί στρατιωτικού από την ταινία “Λίστα του Σίντλερ” και να μείνει στο κοινό με την υπέροχη ερμηνεία του ως κόμης Λαζλό ντε Αλμασί, ενός Ούγγρου χαρτογράφου που είναι κατάκοιτος και αφηγείται την ιστορία του με την Κριστίν Σκοτ Τόμας στην νοσοκόμα Ζιλιέτ Μπινός. Τα Όσκαρ που κέρδισε ήταν: καλύτερης ταινίας: Σολ Ζαέντζ, ‘Β γυναικείου ρόλου- Ζιλιέτ Μπινός, καλύτερης σκηνοθεσίας- Άντονι Μινγκέλα, καλύτερης φωτογραφίας- Τζον Σιλ, καλύτερης πρωτότυπης μουσικής- Γκαμπριέλ Γιαρέντ, καλύτερου μοντάζ- Γουόλτερ Μαρτς, καλύτερης ενδυματολογίας- Αν Ροθ, καλύτερης σκηνογραφίας- Στιούαρτ Κρεγκ και Στέφενι ΜακΜίλαν, καλύτερης μίξης ήχου- Γουόλτερ Μαρτς και Μαρκ Μπέργκερ.

Πηγές:

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CF%80%CE%B5%CE%BD_%CE%A7%CE%BF%CF%85%CF%81_(%CF%84%CE%B1%CE%B9%CE%BD%CE%AF%CE%B1), https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%8C%CF%83%CE%BA%CE%B1%CF%81, https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A4%CE%B9%CF%84%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82_(%CF%84%CE%B1%CE%B9%CE%BD%CE%AF%CE%B1,_1997), https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9F_%CE%86%CF%81%CF%87%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B1%CF%82_%CF%84%CF%89%CE%BD_%CE%94%CE%B1%CF%87%CF%84%CF%85%CE%BB%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CF%8E%CE%BD:_%CE%97_%CE%95%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%AE_%CF%84%CE%BF%CF%85_%CE%92%CE%B1%CF%83%CE%B9%CE%BB%CE%B9%CE%AC, https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%93%CE%BF%CF%85%CE%AD%CF%83%CF%84_%CE%A3%CE%AC%CE%B9%CE%BD%CF%84_%CE%A3%CF%84%CF%8C%CF%81%CE%B9, https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%96%CE%B9%CE%B6%CE%AF, https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9F_%CE%A4%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B1%CE%AF%CE%BF%CF%82_%CE%91%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CF%81%CE%AC%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%B1%CF%82, https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9F_%CE%86%CE%B3%CE%B3%CE%BB%CE%BF%CF%82_%CE%B1%CF%83%CE%B8%CE%B5%CE%BD%CE%AE%CF%82

 

2 comments

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s