Αρχιμάστορας Σόλνες στο θέατρο “Ιλίσια”

Τελικά ποιος είναι ο κίνδυνος για τον Σόλνες, τα νιάτα ή ο ίδιος του ο εαυτός;

Αυτή είναι η ερώτηση -ο προβληματισμός- που θίγει ο “Αρχιμάστορας Σόλνες”, μια παράσταση που ανέβηκε στην Κεντρική Σκηνή του θεάτρου “Ιλίσια”. Ο Σόλνες (που υποδύεται ο Γρηγόρης Βαλτινός) έχει μια σημαντική σταδιοδρομία με πολυάριθμα κτήρια στο ενεργητικό μου. Ωστόσο, δεν είναι ικανοποιημένος. Ο βοηθός του, ο Ράγκναρ, δείχνει έτοιμος να ανοίξει τα φτερά του και να καθιερωθεί ως αρχιτέκτονας, κάτι που τον τρομάζει.

Έτσι ξεκινάει μια εσωτερική διεργασία που κατατρώει σταδιακά τον ψυχισμό του. Ενώ ο Σόλνες δείχνει ένας χαρακτήρας με ιδιαίτερο χιούμορ, με συνεχείς ατάκες για τη ζωή και τις σχέσεις, ο εγωισμός του, ο οποίος αχνοφαίνεται, αρχίζει να τον δηλητηριάζει. Η επόμενη γενιά αποτελεί απειλή για τον μεσήλικα μάστορα, που δεν επιθυμεί να παραχωρήσει τον ελάχιστο χώρο στους επόμενους. Παράλληλα, παλεύει με τις ενοχές του, αφού το παρελθόν του έχει στιγματιστεί από ένα γεγονός που ναι μεν βοήθησε την επαγγελματική του ανέλιξη, ωστόσο είχε μεγάλο ψυχικό κόστος.

Έτσι, λοιπόν, κρατάει στη σκιά του τον Ράγκναρ, μάλιστα συνάπτει σχέση με την αρραβωνιαστικιά του, την Κάγια, για να ελέγχει και τους δύο, και μένει ακλόνητος ακόμα και στα παρακάλια του πατέρα τού Ράγκναρ, που επιθυμεί να δει τον γιο του αυτόνομο. Παράλληλα, δείχνει να παρακολουθεί αποστασιοποιημένος τη σύζυγό του, την Αλίνα, μια άκαμπτη φιγούρα αγκυλωμένη στις συμβάσεις και τη ρουτίνα της. Μοναδικός άνθρωπος που δέχεται να συζητήσει τις σκέψεις του, είναι ο οικογενειακός γιατρός τους.

Αρχιμάστορας Σόλνες Φωτογραφία

Ιδιαίτερα δυνατή στιγμή (για μένα περισσότερο και από το φινάλε) είναι η συζήτηση γιατρού και Σόλνες, ειδικά όταν ο Σόλνες ξετυλίγει τους φόβους για τα νιάτα. Τα νιάτα που θα έρθουν δυναμικά για να πάρουν τη θέση του, για να τον παραμερίσουν. Εκείνη τη στιγμή ακούγεται ένας επαναλαμβανόμενος απειλητικός ήχος, σαν βόμβος. Ο Ράγκναρ εμφανίζεται στο πίσω μέρος της σκηνής και χτυπάει την πόρτα τού Σόλνες. Τα νιάτα θα έρθουν, ό,τι και να κάνει ο Σόλνες, και θα πάρουν αυτό που τους ανήκει. Ωστόσο, ο κίνδυνος έρχεται από αλλού.

Σύντομα, εμφανίζεται η Χίλντα, ένα κορίτσι πειρασμός που ανακατεύει τον Σόλνες και την Αλίνα. Με το γέλιο της, τη δροσιά της, και τη διάθεσή της να πειράξει τον πρωταγωνιστή τον ζαλίζει και τον φέρνει στα όριά του, αφού βρίσκει το ευαίσθητο σημείο του.

Είναι μια παράσταση που την προτείνουμε, αφού πρόκειται για ένα ευφυές κείμενο του Ίψεν, αρκετά εύστοχο, που προβληματίζει ενώ ταυτόχρονα διασκεδάζει. Κυρίως θα ευχαριστηθείτε με το πόσο καλογραμμένο και ποιοτικό είναι (διάλογοι με περιεχόμενο και έξυπνες ατάκες), αλλά και με τα καλαίσθητα σκηνικά, τα όμορφα κουστούμια, και τις πολύ καλές ερμηνείες. Από ό,τι διαβάζουμε το έργο περιέχει αυτοβιογραφικά στοιχεία από τη ζωή του Ίψεν, κάτι που του προσδίδει ξεχωριστό ενδιαφέρον.

Θέατρο Ιλίσια

Συντελεστές:

Ηθοποιοί: Γρηγόρης Βαλτινός, Κατερίνα Λέχου, Αντίνοος Αλμπάνης, Ιώβη Φραγκάτου, Μιχάλης Αεράκης, Κατερίνα Κρέπη, Κώστας Καστανάς.

Μετάφραση/ Διασκευή/ Σκηνοθεσία: Αθανασία Καραγιαννοπούλου

Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος

Σκηνικά: Γιάννης Μουρίκης

Κοστούμια: Γιώργος Σεγρεδάκης

Η φωτογραφία είναι από το σάιτ του θεάτρου.

Για το Lovart’s Corner

Κωνσταντίνα Κοράκη

Ακούω μουσική, διαβάζω, γράφω, σκέφτομαι και απορώ με όσα συμβαίνουν γύρω μας. Έχω γράψει δύο βιβλία, την “Ανταριασμένη” και τη “Σαφένια”, και έχω ολοκληρώσει μια νουβέλα, η οποία κοντεύει να βρει τον δρόμο της. Καμιά φορά αρθρογραφώ, κιόλας, ή γράφω διηγήματα.

Ιστολόγιο

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s